Friss topikok

  • zsoltibacsi: elgondolkodtató az eset (2011.02.09. 23:39) Megdöbbentő levél
  • Déw.Core: Szia! Erre a mondat töredékre szeretnék a tapasztalataim alapján reagálni; "...átment a "homoszexu... (2010.01.04. 21:05) Emo, Punk-rock, Scene és Zene
  • Déw.Core: Majd ezt is elolvasom, csak előbb itt böngészek Volt pár érdekesnek tűnő cikk, amit elolvasok, s h... (2010.01.04. 20:55) Elköltözött a blogom
  • Nicole Scene: @Pearly Pfeffer: Teljes mértékben egyetértek azzal amit írtál hasonlóan látom én is a helyzetet... (2009.12.19. 13:25) Ankhengel
  • Aldaris: 1000db Miss MyVIP 2009 képgyüjtemény! hotfile.com/dl/21019778/a21d387/Miss_My vip_2009.zip.html (2009.12.18. 06:06) Miss MyVip 2008

Címkék

Linkblog

HTML

google

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Nicole Scene

Ez a blog rólamszól. A gondolataimról

SCENE CORE

2009.01.04. 17:32 :: Nicole Scene

Üdvözlök ismét mindenkit!

Nos rengeteg levelet kapok, amikben azt kérdezik tőlem h pontosan mit is takar ez a scene " dolog". Van ahol ezt olvassák van ahol mást és akkor most melyik is ami helyén van?
Jómagam is elég sok helyen(főként magyar oldalakon) olvastam róla és néhol elég sületlenségeket... Ennek mi lehet az oka? Hm nagyon egyszerű... ezeket az írásokat többnyire olyan fiatalok gépelték akik eléggé hiányosak angol tudás téren ill.olyan angol nyelvű oldalakról szerezték az információt amik legkevésbé sem hitelesek...


Hogy indult nálam ez az egész dolog?
Jó pár éve felregisztráltam egy nemzetközi internetes barátkozós portálra : www.myspace.com Valójában akkor még elég kevesen ismerték ezt kis hazánkban. Így leginkább külföldi embereket ismertem meg. Ami több szempontból is nagyszerű dolog. Egyrészt nyelvtanulást nagymértékben felgyorsítja, másrészt betekintést nyer az ember más közösségek szokásaiba, kúltúrájába (Néhány esetben ez olyannyira eltért az itthoni megszokott életviteltől mintha egy más világba csöppentem volna bele).
Elkezdtem beszélgetni egy leányzóval és egy sráccal.mind a ketten scene-ek. és tőlük hallottam először erről az egész stílusról! Megkértem őket írják le pontosan mit is takar ez az egész mert eléggé izgalmasnak találtam a dolgot.(mindez úgy 2006 augusztusában lehetett)


Scene Történelem:


Talán a 90' évek közepe környékére lehet tenni a stílus kialakulását, bár erről hiteles forrás nincsen.
Olyan lázadó lány teenageerek használták magukra ezt a gyűjtő nevet akik mertek máshogy kinézni.

Igen igen Lányok... akkor már létezett a már mindenki által ismert EMO. Ez akkoriban még fiú stílusként volt nyilván tartva! (most is sokan meglepődtek szerintem de igen ez az igazság az emo férfi stílusként indult) Tulajdonképpen azt is lehet mondani h ez a két irányzat kezdetben párok voltak.. De hát majd 15 év alatt elég sok minden történik. Az emo-val majdnem egyértékűek lettek azok a szavak mint az öngyilkosság, a homoszexualitás, a sírás, a depresszió. Messzemenőleg mást mint amit valójában az egésszel ki akartak fejezni!Mondhatni azt is h 'elkorcsosult' a dolog TÚL szélsőségessé vált. Persze a mai napig vannak olyan képviselői ennek a stílusnak akik megmaradtak az eredeti vonalaknál és a dolog eredeti jelentésénél, De sajnos a köztudatban már jelen vannak a negatív jelzők, és az előítéletek irányukba, és azonosították őket velük.
Helytelenül.
Nade kanyarodjunk vissza!
A divat világban nem csak a prada és a gucci volt már jelen. Beengedték az alternatív divatvilágot. Rájöttek arra, hogy a tömegből kitűnő dolgokra sokkal inkább felfigyelnek az emberek ( ezesetben főként a fiatalok) és nem csak h felfigyeltek rá, azonosulni is elkezdtek vele. És valójában nők indították, de a fiuk is elkezdték képviselni.

Scene:

Egy scene mindig magabiztos és határozott, mindig tudja mit akar.A figyelem központjában vann. Mindig vidám tele van életerővel, optimista.Fontos h tisztában legyen önmagával hiszen ha központi helyre kerül ott nem csak dicséretet kap hanem negatív kritikát, amik nem feltétlen helytállok. Minden embernek van rossz napja, de egy scene semmi képpen nem fordul magába! Előre néz és emelt fejjel átlép az akadályokon. Jókedv és az életvidámság elengedhetetlen!


Külső:
haj:
Lányok:
Mindenképpen hosszú haj, felől rövidebb alul hosszabb tépett fazon feltupírozva vagy egyéb extrémebb módon elkészítve. A frufru általában oldalra van elfésülve de ez nem kritérium.A Haj szin a természetestől eltérő színű. egy szinű vagy több szinű ez egyéntől és ízléstől függ. Lehet díszíteni színes tincsekkel, esetleg mintákkal. Gyakran megjelenik a póthaj.
Fiúk:
Félhosszú haj itt is elengedhetetlen tépett fazonban oldalas frufruval. Itt a hajszinre nincs kifejezetten kritérium inkább a vágott hajfazonra összpontosul.De természetesen itt is megjelennek a szines tincsek és a minták.

Smink:
Lányok:
Smink elengedhetetlen. Szemceruza, szemhéj púder, arcpír, nagy szempillák akár mű szempillák, rúzs szájfény. A make-up nak hangsúlyozni kell a szemet, nagyítani kiemelni.

Fiúk:
Fiúknál a smink nem előírt használata egyéntől függ.

Öltözködés:
Lányoknál csőnadrág, öv póló trikó vagy ing.. tornacipő vagy babacipö. Valójában nincs konkrétum annyira az előzőekben említettek is csak tájolók. A nőiességet fejezze ki extrémen! Ruházat általában szines vagy vidám színekből áll össze.
Fiuknál is a csőnadrág az alap de igazából itt sincsek különös szabvány inkább a rock n roll vonalat tükrözi:)De igazából egyéntől függ:)


Zene: A Scene NEM zenei stílus! Hanem élet stílus! így teljesen mindegy milyen zenét hallgatsz! lehet az rock vagy elektronikus ide minden belefér! Teljesen egyéntől függ!

A külső formázása alakítása művészet! Légy kreatív az ahogy kinézze fejezze ki önmagad! Az igényesség elengedhetetlen!A kiegészítők is fontosak! piercing is lehet de nem kritérium.

Ahogy a fentiekben olvashattátok elég sok minden szabadon választható, így abszolút kifejezheted önmagad és saját egyéni értékeid. Ne mást majmoj! Ötleteket persze el lehet lesni de egy más embert semmi képp ne másolj le teljesen!Az már NEM te vagy!

A scenek hasonlóak de mégis különbözők! Ahogy ezt a világ felé is hirdetik. Miszerint minden ember más! ne élj szürkén!

Egy scene toleráns! Elfogadja a más stílusirányzatok! Nem gyűlöli azért a másikat, mert máshogy néz ki, mint ő!
És végül beszéljenek a képek!







9 komment

Címkék: scene scene core scene kids

A bejegyzés trackback címe:

https://nicole-scene.blog.hu/api/trackback/id/tr29857330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jenna1125 (törölt) 2009.01.16. 22:20:02

szia!! hát arra lennék kíváncsi h kötelezően hosszú haj?? mármint én nem tartom magam sem emonak(bár mások az orromra kötik h tutira az vagyok, na mind1) sem scenenek, de mégis ha nekem rövid fekete hajam van-olyasmi mint a tóth gabinak volt korábban, az a félhosszú, egyik oldalt szőke, másik oldalt fekete akkor én nem is lehetnék scene? amugy is tervezek 1-2 hidrogén szőke v pink tincset. ha így nem tudsz válaszolni akk: myvip,králl viktória,ismerősöd vagyok. Nézz meg 1képet és várom a válaszod :) szióóóka

Jenna1125 (törölt) 2009.01.16. 22:20:52

ja és gondolom véletlen hagytad ki h egyenes is a haj v nem??

Nicole Scene 2009.01.17. 00:55:25

Nem nem vénetlen hagytam ki! általában egyenes de van aki a végét göndöríti..
az meg h lehet se scene hmm... nem csak a külső teszi az embert;) am a rövid fekete haj az emoknál van meg inkább
láttam már rövid hajú scene lányt is.. de nagyon nagyon kevés sőt.. hosszú haj egy elég fontos jellemző(külső)

Jenna1125 (törölt) 2009.01.18. 17:27:01

ahha értem, ami azt illeti én nem érzem magam egyiknek sem, van ami tetszik az emoknál és van ami a sceneknél , egy kis ezis azis van bennem SZTEM :) szióó

Lamantin89 2009.02.11. 21:30:37

Szia!
nagyon birlak téged tényleg! Nem nem vagyok emo sem scene sem ilyesmi nincs behatárolós stilusom nem akarok hasonlitani még véletlenül sem senkihezXD
Na szóval a bejegyzésem lényege hogy mmikor volt ez a bugyuta missmyvip kicsit megijedtem attól ahogy kinézel volt egy kép ami félelmetes volt de az iwiweden vannak a gólyatáboros képek! Ja hát azokon halálosan természetes meg aranyos vagy valahogy nekem jobban tetszenek! Még mindig nem tartok a lényegnél szóval az lenne hogy sosem értettem ezeket a stilusirányzatokat Én pl nagy depesmódos vagyok de nincs lakkcsizmám, meg minitűllöm és mégis érzem hogy az vagyok aki akarok lenni van depesfülcsim és ennyi! Szeretném megérteni hogy a külsöségek mért elengedhetetlenek mért kell mkinekugy kinézni ahogy azt egyzsre valaki kitalálta! Ha én ugy akarok monnyuk valami ilyesmi lenni hogy az rajtam ne látszódjon csak érezzem hogy az vagyok aki akkor az mért baj? nagyon szeretném ha válaszolnál mert nagyon szimpatikusnak tartalak érdekel a véleményed is erről!
Ui: Szőke vagyok én is mki szőke nőz llandóan egyel nem számoltak...ügyvédnek tanulok XDXDXDX
Remélem válaszolsz!
Xoxo: Lilu

Nicole Scene 2009.02.19. 20:20:40

@Lamantin89:
Kedves Lilu!
Köszönöm a leveled. Nos igen ez egy olyan téma amiről nagyon sok tényállás van és engem is már elgondolkoztatot... Nos Lilu van kedvenc szined? van kedvenc pólód? vagy nadrágod? nagy olyan dolog amit meg szeretnél venni egy üzletben? Szereted ha mások megdicsérnek h csinos vagy? Arra törekszel inkább hogy olyan emberekkel legyél akik ellenkező nézeten vannak mint te vagy arra h olyanokkal akik hasonló nézeten vannak?
Minden embernek van izlése vannak gondolataik és érzéseik.Ha magamból kiindulok én úgy szeretek kinézné ahogy jól érzem magam és nem feltétlen azt figyelem h ez éppen menő e vagy sem. De mivel nem vagyok ruhatervező se fodrász ezért nyilván én pontosan emiatt más honnan gyüjtök ichletet. innen egy kicsit onnan egy kicsit.Majmolás lenne? Nem. Gondolj csak bele a sok divatmagazin a butikok a divatbemutatók miind miind a legújabb trendet sujkolják bele az emberekbe főleg a nőkbe mert mi szeretünk szépek lenni!Miért szeretünk szépek lenni? mert a szépek mindig kitünnek a tömegből felfigyelnek rájuk. Ki így ki úgy. na de most egy remek blog témát kaptam tőled amit köszönök:) igyekszem majd jobban kifejteni ezt:) Csak lenne kicsit több időm:D
Puszillak és mégegyszer köszönöm a leveled^^

petke 2009.06.06. 17:25:04

helloka (:
na igazából nem tudom már, hogyan is kavarodtam ide, azt hiszem valami kommentnél volt link talán-mindegy is igazából, de ha már itt vagyok akkor hozzáfűznék vagy kérdeznék pár dolgot :P
igazából akárhogy is olvasom nem nagyon értem ennek a scene dolognak az értelmét/lényegét.hiszen ezzel az erővel mindenki lehetne scene, mert mindenki egyéniség, minden ember más. én is olyan ruhákat húzok fel, amikben jól érzem magam és a hajamat is úgy hordom, ahogy tetszik.sosem követtem semmien trendet, sem zeneileg sem öltözködésileg. nem szoktam mások véleményére adni, vagy kikérni.maximum akkor teszem, ha valami igazán fontos, sorsdöntő dologról van szó.
egyébként úgy érzem, hogy ez a sítlus is eléggé pénztárcafüggő, mert gondolom nem a közeli kínaiból vásároljátok a dolgaitokat. szóval úgy látom, hogy nem mindenki lehet scene, ha úgy is érzi, hogy ő pedig mennyire jó lenne annak, hiszen nem engedheti meg magának.sőt, ha mégis olcsó, távol keleti ruhákat húzna fel és a baráti körében lenne több scene nem tudom elképzelni, hogy ne szólják meg, ha rájönnek, mert ilyen nincs sehol se, ha valakit csak a külsőség érdekel akkor megszólja- márpedig vannak ilyen emberek, szerintem ezt te is tudod, biztos találkoztál már ilyennel.
"Öltözködés: Fiuknál is a csőnadrág az alap de igazából itt sincsek különös szabvány inkább a rock n roll vonalat tükrözi:)De igazából egyéntől függ:)"
ezt nem igazán értem :D a klasszikus rock and roll öltözködésben nem játszanak szerepet a deszkás cipők, sőt a tornacsukák sem.színes figurás pólók, meg baseball sapka sem...szóval ez így nem igazán korrekt :D

úgyhogy még mindig nem értem a scene stílus lényegét :) amit leírtál az rentgeteg emberben van meg, ezért kicsit furcsa nekem, hogy egy stílusra lett leáltalánosítva.példaként legkedvencebb együttesemet a RED HOT Chili PepperS-t hoznám fel.zenéjük,színpadi erejük,kitartásuk,viselkedésül mint zenész és magánszemélyn egyaránt elüt az átlagtól, rendkívül szeretnivaló emberek, hihetetlen mennyiségű életörömmel és energiával.

csak ennyit szerettem volna, remélem kapok valami választ, vagy hozzászólást :)
pápá

puncuss 2009.06.07. 03:11:19

szijoka! :)
véleményem, meg kérdésem lenne, jol jönne majd egy válasz, vmien úton-módon :)
Szóval van ez az élet + kinézeti scene stílus, igazából sok olyan embert láttam, akit nem tudnék besorolni vmien stílusba, ezek között például az ugymond(!) emo-k, akikre rámondják, de nem igazán az, mert nem olyan, mint az emo stílus eredetileg, de nem is az a lecsuszott, eldurvult, elgusztustalanodott "emo" stílus amit most annak gondolnak, csak a hosszabb haj miatt sok ember ien helyekre sorolják.
Ien kérdésem érdeklődésem lenne például, hogy rövid hajjal lehet-e az ember scene. Fiu vagyok. Zenei stílusom punk-rock, amit szintén lehetne akár egyfajta életstílusnak is nevezni. Nos, a punk-rock is hasonló az életfelfogásban és némileg kinézetben is(abban kevésbé). Mert a magabiztosság, a lázadás, a kitűnés a tömegböl, az optimizmus és mondhatni hogy a boldogság jellemzi a punk-rock -ot. Boldogság alatt az élet élvezetét értem, hogy nincs depizés, szomizás, hanem haverok, buli, állatkodás van.
Szóval, én olyan vagyok, hogy gyakorlatilag mindig jó kedvem van, vidám vagyok, optimista, teli vok életerövel. Kinézetre: rövid sötétbarna haj, punkosra középen felállítva, oldalt rövidebbre nyírva, nyaranta szépen világosodik(:D), ruha ügyben pedig van h csögatya (ez elég ritka), van h lazább, de kockás dolgok (pl rövid nadrág, van h 10 fokban is :D), általában világos színek, h a jókedv, a pörgés, az életérzés látsszon, de van h sötétebb cuccokban vok (fekete, sötétkék). Kb ezen keretek között, amit leírtam, mindenféle keverés van, ahogy éppen érzem magam, ahogy jól esik.
Tehát mondhatám h jellemző rám a scene stílus? illetve lehet-e hasonlóság a punk-rock és a scene kialakulásában, történetében, ugymond értelmében. Esetlegesen elképzelhető, hogy a scene-nek, mint ugye életstílusnak, netán a punk-rock, mint zenei stílus, részben párja legyen, testvér stílusok legyenek?
süti beállítások módosítása